Všeobecné obchodní podmínky
pro nákup služeb a produktů na webu www.grafikasana.cz
Provozovatel:
Jitka Hrůzová
Osmek 7/517, 750 02 Přerov
IČO 08857083
E-mail: jitka@grafikasana.cz
Podnikatelka zapsaná v živnostenském rejstříku
(dále také jen „Poskytovatelka“)
I. Úvodní ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky platí pro prodej služeb a online produktů prodávající
/ poskytovatelky Jitka Hrůzové, která je dále v textu těchto podmínek označována také jako
„Poskytovatelka“, prostřednictvím internetu, a to na základě online objednávky učiněné na webu
www.grafikasana.cz či na dalších internetových službách uvedené Poskytovatelky.
2. Tyto všeobecné smluvní podmínky vymezují práva a povinnosti mezi Poskytovatelkou a
zákazníkem, které doplňují uzavíranou smlouvu, a jsou pro tento smluvní vztah závazné.
3. Zákazník při smluvním vztahu s Poskytovatelkou souhlasí s použitím komunikačních prostředků
na dálku při uzavírání smlouvy.
II. Objednávka a uzavření smlouvy
1. Smluvní vztah (uzavření smlouvy o poskytování služeb) mezi Poskytovatelkou a jejími zákazníky
vzniká potvrzením doručené objednávky, která je Poskytovatelkou zaslána zákazníkovi na jeho
e-mailovou adresu, nesjednají-li smluvní strany jinak.
2. Uvede-li zákazník v objednávce své IČO a fakturační údaje, a tedy zamýšlí využít služby či
produkty Poskytovatelky v rámci své podnikatelské činnosti, nebude na něj pohlíženo v rámci
smluvního vztahu jako na spotřebitele a jeho smluvní vztah s Poskytovatelkou bude posuzován
jako smluvní vztah dvou podnikajících osob; v opačném případě se má za to, že zákazník je v
postavení spotřebitele a na vztah s Poskytovatelkou se uplatní ujednání z.č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele.
3. Webové stránky Poskytovatelky či její další prezentace na webu obsahují seznam a popis
nabízených služeb a produktů včetně uvedení cen jednotlivých služeb a produktů a případně
zvláštních podmínek pro jejich využití.
4. Pro objednání zákazník provede příslušnou volbu obvykle na webové stránce a vyplní
objednávkový formulář ve webovém rozhraní internetových stránek Poskytovatelky, případně
zašle e-mail, pokud tak Poskytovatelka v popisu zakupovaného produktu či služby stanoví.
5. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o objednávané službě či produktu a
povinné údaje k vyplnění pro účely uzavření smlouvy a fakturace.
6. Objednávku odešle zákazník Poskytovatelce provedením příslušné volby v rozhraní stránky či
zašle e-mail, je-li tak stanoveno, není-li u jednotlivé služby či produktu stanoveno jinak.
7. Poskytovatelka bez zbytečného odkladu po obdržení objednávky zákazníkovi potvrdí přijetí
objednávky elektronickou poštou, obvykle e-mailem, na e-mailovou adresu zákazníka.
8. Poskytovatelka není povinna přijmout objednávku a uzavřít smlouvu se zákazníkem. Tato
výhrada se sjednává zejména pro osoby, které podstatným způsobem porušily práva či
oprávněné zájmy Poskytovatelky, jí spřízněných osob či tyto obchodní podmínky.
9. Poskytovatelka si vyhrazuje právo, že služby, prezentované v rámci jí poskytovaných
internetových služeb, nemusí být vždy dostupné.
III. Cena a platební podmínky
1. Zákazník získává přístup ke službám či produktům po zaplacení plné stanovené ceny, není-li v
objednávkovém formuláři či u popisu služby či produktu stanoveno jinak.
2. V rámci akceptace objednávky je uvedena cena služby či produktu a způsoby její úhrady
(bezhotovostním převodem, kdy se stanovuje lhůta splatnosti 7 dnů, není-li stanoveno v popisu
služby či produktu jinak).
3. Daňový doklad – fakturu vystaví Poskytovatelka zákazníkovi po uhrazení ceny a zašle jej v
elektronické podobě na elektronickou adresu zákazníka.
4. V případě, že ze strany zákazníka nedojde k úhradě ceny do stanoveného data poskytnutí
služby či produktu či do 10 dnů po její splatnosti, smlouva se od počátku ruší.
5. Poskytovatelka umožňuje úhradu některých svých služeb po částech, pokud to v popisu
takové služby (či její ceny) uvede. Poskytovatelka si vyhrazuje vázat úhradu ceny po částech na
zpřístupnění určité části služby, k níž se část ceny vztahuje s tím, že nedojde-li ve stanoveném
termínu k úhradě další části ceny služby, nebude další část či části služby nadále zákazníkovi
zpřístupněny.
6. Poskytovatelka přijímá úhradu svých služeb v českých korunách. V případě, provede-li
zákazník úhradu za služby v EUR, budou uhrazené prostředky přepočítány a připsány na účet
Poskytovatelky v českých korunách dle aktuálních podmínek a kurzu banky Poskytovatelky.
IV. Další podmínky
1. Zákazník bere výslovně na vědomí, že v případě, je-li součástí služby osobní či online konzultace,
je možné nejpozději ve lhůtě 24 hodin před touto událostí požádat o změnu termínu ze zvlášť
závažných důvodů na straně zákazníka (např. nemoc apod.). Tuto možnost lze využít pouze jednou
v rámci daného produktu či služby, jinak termín bez náhrady propadá. V případech zvláštního
zřetele hodných je možné požádat o individuální domluvu, právo na změnu však nevzniká
automaticky. Toto ujednání se nedotýká těch produktů a služeb, kdy jsou domlouvány hromadné
online konzultace pro skupinu účastníků; v takovém případě je individuální změna termínů
konzultací vyloučena.
2. V případě, že Poskytovatelka pro čerpání některých služeb vytvoří pro své zákazníky uživatelské
účty, je zákazník v takovém případě povinen dodržovat mlčenlivost o přístupových údajích ke
svému uživatelskému účtu a neumožnit jejich použití třetím osobám. Zákazník se dále zavazuje
udržovat údaje uvedené v uživatelském účtu aktuální a pravdivé.
3. Poskytovatelka si vyhrazuje právo vyloučit zákazníka z účasti v online kurzu vč. účasti ve
facebookových skupinách Poskytovatelky či ze vzdělávací akcích vč. online skupinových setkání,
webinářů apod., pokud zákazník narušuje fungování skupiny, průběh akce či setkání (např.
nevhodným chováním, urážením ostatních účastníků apod.). V případě vyloučení z důvodů
uvedených v tomto odstavci nemá zákazník nárok na vrácení zaplacené ceny.
4. Podnikatelka si vyhrazuje právo poskytovat objednané služby či produkty pouze po dobu
stanovenou v popisu konkrétní služby či produktu, kdy uvedená doba plyne od zaplacení
objednávky Zákazníkem. V případě okolností na straně Poskytovatelky, které spočívají v potřebě
prodloužit poskytování doby objednané služby, je Poskytovatelka oprávněna dobu poskytované
služby prodloužit.
V. Dodací podmínky
1. Při koupi on-line kurzu může být Poskytovatelkou zákazníkovi po uhrazení ceny vytvořen
uživatelský účet na webovém rozhraní a budou vygenerovány a na e-mail, který uvedl zákazník
v objednávce, zaslány přístupové údaje k uživatelskému účtu. V případě, bude-li kurz šířen jiným
způsobem než prostřednictvím členské sekce, budou zákazníkovi zaslány přístupové údaje
k jiné platformě, jejímž prostřednictvím bude kurz dostupný, či bude šířen e-mailem či jinou,
Poskytovatelkou vyhrazenou formou. Po přihlášení s využitím přístupových údajů bude digitální
obsah (online kurz) dodán zpřístupněním členské sekce či v rámci jiné platformy, a to obvykle
ve lhůtě 3 dnů po zaplacení, není-li stanoven konkrétní den spuštění kurzu. Je-li to s ohledem na
návaznost obsahu efektivní, budou jednotlivé lekce zpřístupňovány postupně, dle harmonogramu
Poskytovatelky.
2. V případě produktů a služeb, které se stahují z webového prostředí, zašle Poskytovatelka
zákazníkům odkazy a další přístupové údaje, na jejichž základě jim bude umožněno si zakoupený
produkt stáhnout. Podmínkou k zaslání takovýchto odkazů či přístupových údajů je plná úhrada
ceny takovéhoto produktu.
3. Online či osobní konzultace budou dodány dle podmínek uvedených v popisu služby
na webovém rozhraní, popřípadě individuálně sjednaných. V případě skupinových akcí si
Poskytovatelka vyhrazuje právo zrušit vzdělávací akci při nižším počtu přihlášených či zásahu vyšší
moci. Poskytovatelka výslovně stanovuje, že v případě zakoupení „balíčku“ či jinak zvýhodněného
či zvlášť sestaveného produktu sestávajícího z konzultací či obdobných služeb, se v případě
nevyčerpání všech součástí (konzultací či individuálních lekcí apod.) z důvodů na straně zákazníka
uhrazené prostředky za tyto součásti produktu nevrací, cena je stanovená za produkt, nikoliv za
jeho (dosud vyčerpané) části. Pro možnost odstoupení ze strany zákazníka se uplatní ust. IV.2
těchto podmínek.
VI. Obecná ujednání o digitálním obsahu:
Smlouvou o poskytování digitálního obsahu se Poskytovatelka zavazuje zpřístupnit uživateli věc
v digitální podobě (digitální obsah) k užívání pro vlastní potřebu a uživatel se zavazuje platit
za to odměnu. Pro poskytování digitálního obsahu se uplatní ujednání § 2389a a následující
občanského zákoníku.
Není-li ze specifických důvodů sjednáno jinak, poskytovatel se zavazuje zpřístupnit uživateli
digitální obsah bezodkladně po připsání ceny na účet Poskytovatelky.
Je-li Poskytovatelka v prodlení se zpřístupněním digitálního obsahu, může uživatel odstoupit od
smlouvy, nesplní-li Poskytovatelka svoji povinnost bez zbytečného odkladu poté, co jej uživatel
vyzval k plnění nebo v dodatečné lhůtě, na níž se strany výslovně dohodly.
Není-li sjednáno mezi Poskytovatelkou a uživatelem jinak, součástí dodávky nejsou aktualizace
digitálního obsahu.
Ustanovení o poskytování digitálního obsahu se použijí také v případě, že uživatel namísto
odměny Poskytovatelce poskytuje nebo se zavazuje poskytnout své osobní údaje, ledaže je
poskytovatel zpracovává pouze pro účely poskytnutí digitálního obsahu nebo pouze ke splnění
svých zákonných povinností.
VII. Odpovědnost za vady při poskytování digitálního obsahu
1. Uživatel je oprávněn uplatnit svá práva z vadného plnění, a to v případě, vykazuje-li digitální
obsah vadu. Uživatel v postavení spotřebitele je oprávněn vytknout vadu ve lhůtě dvou let
od převzetí digitálního obsahu. V takovém případě, je-li to možné, může uživatel požadovat
její odstranění (případně se posoudí, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné). Práva z
vadného plnění uplatní uživatel u Poskytovatelky e-mailem bezodkladně po jeho zjištění. V rámci
reklamace Poskytovatelka potom vadu odstraní v přiměřené době tak, aby nezpůsobil uživateli
značné obtíže. Není-li uživatel v postavení spotřebitele, odpovídá Poskytovatelka za vady, které se
u digitálního obsahu vyskytnou při převzetí a uživatel je vytkne bezodkladně.
2. Uživatel v postavení spotřebitele může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy,
pokud Poskytovatelka vadu dle předchozího odstavce neodstraní, nebo pokud se vada projeví i
po odstranění nebo je vada podstatným porušením smlouvy. Uživatel není oprávněn od smlouvy
odstoupit, jedná-li se o vadu nevýznamnou.
3. Stanovuje se v souladu se zákonem, že přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou
digitálního obsahu bez vady a vadného digitálního obsahu, který byl uživateli poskytnut. Má-li být
digitální obsah poskytován po určitou dobu, zohlední se doba, po kterou byl poskytován vadně.
V případě, jedná-li se o digitální obsah poskytovaný za osobní údaje uživatele namísto odměny,
nemůže uživatel požadovat přiměřenou slevu.
Peněžité částky, které má Poskytovatelka z důvodu vadného plnění vydat uživateli, ať už z titulu
poskytnutí přiměřené slevy či pokud uživatel odstoupí od smlouvy, vrátí Poskytovatelka na vlastní
náklady bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti dnů ode dne, kdy uživatel uplatnil u
poskytovatele příslušné právo z vadného plnění.
Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními
předpisy (zejména ust. § 1914 – 1925, § 2161 – 2174b a § 2389a a násl. občanského zákoníku).
Vady digitálního obsahu je nutné vytknout bez zbytečného odkladu po jejich zjištění na
e-mailovou adresu: jitka@grafiksana.cz.
Poskytovatelka reklamaci vyřídí bezodkladně, nejpozději však v 30denní lhůtě od jejího přijetí.
Poskytovatelka se zavazuje, že v případě, bude-li ze zákonem stanovených důvodů trvat
reklamační proces déle, než 30 dnů, podá uživateli do 30. dne od přijetí reklamace informaci o
průběhu reklamace.
VIII. Odstoupení od smlouvy
1. Poskytovatelka je oprávněna od smlouvy odstoupit, jestliže není možné z objektivních důvodů
službu či produkt za původních podmínek poskytnout, plnění se stane objektivně nemožným
nebo protiprávním, v případě podstatného porušení těchto podmínek, smlouvy či nevhodném,
urážejícím a podobném jednání při užití webu a dalších služeb Poskytovatelky zákazníkem.
Odstoupení je účinné doručením oznámení zákazníkovi.
2. Vzhledem k tomu, že v případě zakoupení produktů a služeb Poskytovatelka bezprostředně
po uzavření smlouvy poskytuje zákazníkovi část či celé plnění (způsobem vylučujícím možnost
navrácení plnění), či v případě úhrady ceny kurzu vyloučí z možnosti zakoupení kurzu další
zákazníky pro limitovaný počet míst z důvodu osobní podpory, v takovém případě není možné
ze strany zákazníka od smlouvy odstoupit. Z důvodu těchto okolností hodných zvláštního
zřetele je u produktů a služeb nabízených prostřednictvím stránek www.grafiksana.cz či dalších
internetových služeb Poskytovatelky vyloučeno užití ust. § 1829 odst. 1 občanského zákoníku a je
tedy vyloučena možnost odstoupit ve lhůtě do 14 dnů od smlouvy uzavřené způsobem na dálku a
požadovat vrácení celé uhrazené ceny. Pokud to bude u některých produktů a služeb s možností
odstoupení od smlouvy jinak, tato skutečnost bude vždy v rámci jejich popisu na webu či v
objednávce uvedena, případně bude uvedeno, jaká se poskytuje lhůta pro odstoupení od smlouvy
zákazníkovi.
IX. Reklamační podmínky pro nákup služeb
1. Zákazník je oprávněn v souladu s ust. § 1914 občanského zákoníku uplatnit svá práva z vadného
plnění, a to v případě, vykazuje-li poskytnutá služba či produkt rozpor s jeho objednávkou či
pokud je dodaná služba technicky nedostupná či chybí-li její část. Vadu je povinen uplatnit u
Poskytovatelky e-mailem bezodkladně po jejím zjištění. V rámci reklamace Poskytovatelka potom
bezodkladně poskytne bezvadné plnění v souladu s objednávkou.
2. V případě výskytu vady, kterou nelze odstranit nebo v případě opakovaného výskytu vady,
anebo výskytu většího počtu vad má zákazník právo požadovat výměnu produktu za jiný, ve
stejné hodnotě či s doplatkem navíc, umožňuje-li to charakter produktu, anebo od smlouvy
odstoupit. V případě odstranitelné vady může zákazník požadovat odstranění vady nebo
přiměřenou slevu z ceny.
3. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vad na adresu: jitka@
grafikasana.cz.
X. Závěrečná ustanovení
1. Poskytovatelka poskytuje službu v rozsahu a způsobem uvedených v popisu služeb.
Poskytovatelka neodpovídá za to, že po využití jí poskytované služby získá zákazník finanční či
osobní prospěch nebo jiné konkrétní výhody a výsledky.
2. Poskytovatelka je autorem a vykonavatelem autorských práv k službám a produktům,
webům a jejich jednotlivým součástem, mají-li charakter autorského díla, není-li v rámci webů
uvedeno jinak. Poskytovatelka je autorem a vykonavatelem autorských práv k součástem online
produktů, mají-li charakter autorského díla. Užití díla bez souhlasu Poskytovatelky či jakýkoliv
jiný neoprávněný výkon práv k dílům je zakázán. Tento zákaz znamená zejména zamezení
nedovoleného kopírování, přebírání a šíření a dalšího neoprávněného nakládání s weby, články,
online záznamy, audiovizuálními díly a další.
3. Poskytovatelka získává reference na své služby a produkty buď přímo od klienta po e-mailu,
prostřednictvím vyplněného Google dotazníku, který zaslala přímo klientovi, anebo poskytnutím
reference od klienta veřejně na její FB stránce či Google profilu. Poskytovatelka si vyhrazuje právo
upravovat reference gramaticky, graficky a stylisticky. Obsahově do referencí nezasahuje.
4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní
inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://
adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://
ec.europa.eu/consumers/odr je rovněž možné využít při řešení sporů mezi Poskytovatelkou a
zákazníkem ze smlouvy, v případě, jedná-li se o spotřebitelský spor.
5. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě uzavřené mezi
Poskytovatelkou a zákazníkem. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními
všeobecných obchodních podmínek.
6. Ustanovení o ochraně osobních údajů a nakládání s cookies naleznete v dalších sekcích webu
Poskytovatelky.
7. Znění těchto všeobecných obchodních podmínek může Poskytovatelka měnit či doplňovat a
tyto změny jsou účinné zveřejněním nových všeobecných obchodních podmínek ( jejich změn)
na webu Poskytovatelky. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu
účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
8. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým
stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení
co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost
ostatních ustanovení.
Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti k 25. 9. 2023, kdy byly
zveřejněny na stránkách www.grafiksana.cz.
Jitka Hrůzová
Grafikasana