O mně a Grafikasaně

Jmenuji se Jitka Hrůzová. 

Jsem grafická designérka, expertka na branding a zakladatelka Grafikasany.

Protože mě grafický design a branding fascinuje, hořím pro to celý život, rozhodla jsem se učit od těch nejlepších v Londýně a New Yorku. U světového lídra v oblasti etického brandingu Johnson Banks (University of Cambridge, UNICEF). U Doyle Partners(Rockefellerovo centrum, The New York Times), jejichž kulturně-společenský přesah si zasloužil americkou národní cenu z rukou Michelle Obama. V mezinárodně oceňovaném Magpie Studio (Cannes Lions, Red Dot). A u průkopníka v uhlíkové neutralitě uplatňované v projektech Thomas Matthews.

Pracovala jsem pro nejprestižnější značky z komerční oblasti (Fornasetti, Bottega Veneta, Paul Smith). Nicméně, protože potřebuju vidět hlubší smysl ve věcech, po roce jsem vyhořela a musela přestat.

S odstupem času pro mě byla důležitá dvě setkání. Michael Johnson mi vštípil branding. Inspiroval mě, že je to něco, co může mít pozitivní dopad na naši planetu a společnost. Motivoval mě být zodpovědným designérem. Stephen Doyle mě naučil vyprávět příběhy a dávat věci do neočekávaných situací a dělat je tak zapamatovatelnými.

Po několikaletém hledání vlastní cesty jsem navázala spolupráci s českým i zahraničním neziskovým sektorem. Pracovala jsem pro Nadaci Krása pomoci Taťány Kuchařové, Amnesty International Česká republika, CHILD.org nebo Zero Tolerance.

Ale ani to mi nestačilo. Vyústěním mého hledání je Grafikasana. Projekt, jehož cílem je pomoci primárně ženám v brandingu a grafickém designu.

Proč ženy?

Protože ženy se orientují na vztahy, péči, jsou lepší v naslouchání, obecně v komunikaci a preferují spolupráci před soutěžením. A proto tak hrají jedinečnou roli při transformaci k udržitelnému způsobu života, což je klíčové pro budoucnost nás všech. To jsou to i mé osobní hodnoty.

O Grafikasaně

Grafický design a branding není pro mě to jediné důležité. Stejně tak je pro mě zásadní jóga, meditace.

Název Grafikasana je složenina dvou slov – grafika a ásana. Ásana znamená zaujmout určitou tělesnou pozici na delší chvíli a cítit se v ní příjemně. To je pocit, který chci ženám v souvislosti s brandigem a grafickým designem zprostředkovat. A zároveň příběh, jež je protkaný celou značkou.

Cílem Grafikasany je…

Naučit podnikatelky sebevědomě a profesionálně prezentovat svůj projekt. Mít esteticky kvalitní grafiku, která je zároveň praktická. Najít vlastní hlas, kdy se budou cítit autenticky a příjemně. Ve výsledku všeobecně zprofesionalizovat svou značku a zlepšit tak výsledky podnikání.

Zdokonalit schopnosti markeťaček, virtuálních asistentek, správkyň sociálních sítí, atd. v oblastni grafiky a vizuální komunikace, protože často poskytují grafické služby. Jejich edukace a zkvalitnění grafických dovedností. Celkově zvýšit hodnotu a expertizu. A v důsledku toho vydělávat více peněz.

Mentorovat začínající grafičky, nebo grafičky s ambicí specializace v brandingu. Protože i já byla kdysi na začátku, přála jsem si mít někoho, kdo mě povede a odpoví mi na otázky jako kolik si říct za práci, nebo jak si najít ty správné klienty.